logoEI OLE MITÄÄN SYYTÄ PILATA NYKYHETKEÄ MUREHTIMALLA TULEVAISUUTTA

TARJOAN KOULUTUKSIA, LUENTOJA, SEMINAAREJA, KÄYTÖNNÖN DEMOHARJOITUKSIA JA ERI MITTAISIA KURSSEJA mm. SEURAAVISTA AIHEISTA:

ITSENSÄ JOHTAMINEN ITÄMAISTEN OPPIEN POHJALTA sekä toiminnallinen työnohjaus


Kiinalaisissa ja japanilaissa taistelutaidoissa ja harjoitusmenetelmissä täydellinen keskittyminen juuri käsillä olevaan hetkeen (isshin), mielen valppaus (zanshin), kehon ja mielen ykseys sekä rentous ovat onnistuneen suorituksen keskeisiä tekijöitä. Näitä periaatteita käyttämällä jokainen voi saada itsestään ja omasta elämästään enemmän irti ja tehostaa omaa toimintaansa liittyi se sitten työhön, urheilussa kehittymiseen ja menestymiseen, opiskeluun tai johonkin itselle tärkeään harrastukseen. Luennolla pohditaan myös, miten ikivanha japanilainen pyrkimys sopusoinnun ja harmonian tilaan (aiki) sekä mielen tyhjentämisharjoitukset (mushin) voivat edistää nykyihmisen hyvinvointia ja auttaa häntä tulemaan paremmin toimeen itsensä ja muiden ihmisten sekä luonnon kanssa. Luento sisältää lyhyen taistelutaitodemon ja keskittymisharjoituksen.

Luento sopii hyvin esimerkiksi yrityksen työhyvinvointipäivän ohjelmaksi, osaksi henkilöstöjohdon koulutusta tai vaikkapa urheiluvalmennukseen psyykkisen valmennuksen tueksi.

 

TOIMINNALLISESSA TYÖNOHJAUKSESSA SOVELLAMME EDELLÄ ESITETTYJÄ ITÄMAISIA OPPEJA SEKÄ URHEILUVALMENNUKSESSA HYVÄKSI HAVAITTUJA PERIAATTEITA ITSENSÄ JOHTAMISEEN JA OMAN TYÖN KEHITTÄMISEEN. YHTEISIIN TAPAAMISIIN LIITTYY AINA MYÖS JOTAIN YHDESSÄ SOVITTUA RENTOUTTAVAA JA MIELTÄ VIRKISTÄVÄÄ TOIMINNALLISTA TEKEMISTÄ.

Toiminnallinen työnohjaus soveltuu yhtä hyvin itsensä johtamisen, asioiden johtamisen, vapaaehtoisten johtamisen kuin organisaation johtamisenkin tueksi. Peruslähtökohtana toiminnnallisessa työnohjauksessa on avoin vuorovaikutus ja keskustelu, mukava yhteinen toiminnallinen tekeminen sekä ulkopuolisen näkökulman tarjoaminen. Rauhallinen qigong-harjoitus, leirinuotion ääressä istuminen, kalliokiipeily, melontaretki tai vaikka lounas normaalista poikkeavassa paikassa yhdistettynä avoimeen keskusteluun on hyvin yksinkertainen, mutta toimiva resepti oman työn kehittämiseen. Työnohjaus voi olla yksittäinen tapaaminen tai pidempi prosessi.

tar-1

AIKIDO - harmonisen voiman tie


Aikido on 1940-luvulla kehitetty japanilainen taistelutaito, joka pohjautuu vanhoihin samuraiden harjoittamiin aseellisiin ja aseettomiin lähitaistelutekniikoihin. Modernissa aikidossa vastustajaa ei kuitenkaan vahingoiteta vaan erilaiset heitto-, sidonta- ja hallintatekniikat pyritään toteuttamaan pehmeästi ja pyöreästi ilman tarpeetonta voimankäyttöä ja väkivaltaa. Aikidossa harjoitellaan myös asetekniikoita puisella miekalla eli bokkenilla sekä puisella jo-sauvalla ja tantopuukolla. Aikidon harjoittelu kehittää keskittymiskykyä, valppautta, fyysistä kuntoa, vuorovaikutustaitoja sekä yleistä kehonhallintaa.

Aikidon harjoittelun perimmäisenä pyrkimyksenä on harjoittelijan kokonaisvaltainen kasvu ja kehitys ihmisenä sekä harmonian luominen ihmisten välille. Aikidon keskeisiin periaatteisiin kuuluu myös kilpailemattomuus. Ainoa kilpailu aikidossa käydään omaa itseä vastaan.

Voit tilata Aikido-demoharjoituksen, näytöksen tai pidemmän kurssin. Kysy myös yksityistunneista!

Katso demovideo:
Suomen Aikidoliiton edustus World Combat Games -tapahtumassa Pietarissa 2013

 

 


QI GONG - kiinalainen energiaharjoitus



Qi gong'in harjoittelulla ylläpidetään terveyttä, vahvistetaan kehoa ja mieltä kokonaisvaltaisesti ja kehitetään sisäistä energiaa qi´tä. Qi gong parantaa harrastajansa kehon tuntemusta, ryhtiä ja keskittymiskykyä ja opettaa rauhoittumaan ja pysähtymään hektisen nykymaailman kiireiden keskellä. Liikuntamuotona Qi gong sopii lähes kaikenikäisille ja –kuntoisille. Liikkeet tehdään pehmeästi ja rauhallisesti omaa kehoa kuunnellen.

Tilaa virkistävä ja rentouttava demotunti tai vaikka lyhyt kymmenen minuutin harjoitus työpaikan työhyvinvointipäivään! Järjestämme myös pidempiä kursseja, seminaareja ja yksityistunteja.

TUTKIMUSMATKAILUA JA EKOFILOSOFIAA - luento


Lähde värikkäiden ja omakohtaisten tarinoiden ja kuvien myötä mukaan nojatuolimatkalle pohjoiskalotin tunturialueille, myyttiselle Trans-Siperian junaradalle, Mongolian avarille aroille, syrjäisille Altain vuorille, Tšingis Kaanin imperiumin raunioille ja Aasian suurkaupunkeihin! Luennolla pohditaan ihmisen ja luonnon välistä vuorovaikutusta, luodaan katsaus Mongolian paimentolaisten vuosisatoja vanhaan elämänmuotoon ja sen muutokseen, Siperian tutkimusmatkojen historiaan sekä Euraasian luonnon suuriin ja pieniin ihmeisiin.

Luento tarjoaa kiinnostavaa kuultavaa ja nähtävää kaikille luontomatkailusta, erämaiden hiljaisuudesta, vanhoista kulttuureista ja historiasta kiinnostuneille ja soveltuu hyvin esimerkiksi osaksi lasten ja nuorten ympäristökasvatusta, välipalaksi yrityksen tai yhdistyksen virkistyspäivään tai kansalaisopiston lyhytkurssiksi.

tar-2

ITSESUOJELUN PERUSTEET - kurssi


Kurssi toimii itsesuojeluajattelun herättäjänä, opettaa yksinkertaisia tapoja oman turvallisuuden lisäämiseen, opastaa vaaratilanteiden ennakointiin sekä aggressiivisen ihmisen kohtaamiseen ja antaa valmiuksia yksinkertaisten väkivallattomien itsepuolustustaitojen harjoitteluun. Kurssi sisltää sekä luentoja (mm. hätävarjeluslaista) että käytännön harjoituksia. Kurssin kesto on sisällöstä riippuen kahdesta tunnista viikonlopun mittaiseen koulutukseen.

ESITÄ TOIVEESI SISÄLLÖSTÄ JA AJANKOHDASTA JA PYYDÄ TARJOUS TÄSTÄ!

KIRJOITAN MYÖS ARTIKKELEITA YLLÄOLEVIIN AIHEISIIN LIITTYEN.